Ιατρεία: ΤΡΙΚΑΛΑ και ΓΡΕΒΕΝΑ Συνεργάτης με: ΙΑΣΩ Θεσσαλίας και ΜΑΙΕΥΤΗΡΙΟ Τρικάλων

Εμμηνόπαυση ή Κλιμακτήριος

Γυναικολογία19.04.2018

Η εμμηνόπαυση είναι η οριστική παύση της εμμήνου ρύσεως και της γονιμότητας και είναι μια φυσιολογική βιολογική διαδικασία και όχι ασθένεια.

Τα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης

Οι ορμονικές αλλαγές που προκαλούν την εμμηνόπαυση, δημιουργούν σε κάποιες γυναίκες έντονες σωματικές και συναισθηματικές διαταραχές, ενώ άλλες βιώνουν πιο ελαφρά το φαινόμενο αυτό.

Τα συμπτώματα που εμφανίζονται κατά τη διάρκεια της κλιμακτηρίου (η περίοδος πριν την οριστική παύση της περιόδου) και της εμμηνόπαυσης είναι :

Η εμμηνόπαυση μπορεί να επέλθει φυσιολογικά σαν αποτέλεσμα της προοδευτικής μείωσης των γεννητικών ορμονών, μπορεί να είναι το αποτέλεσμα της χειρουργικής αφαίρεσης της μήτρας και των ωοθηκών, μπορεί να είναι το αποτέλεσμα χημειοθεραπείας ή ακτινοθεραπείας και τέλος, σε ποσοστό κάτω του 1%, μπορεί να συμβεί πρόωρα σε ηλικία κάτω των 40 ετών.

Μετά την εμμηνόπαυση

Μετά την εμμηνόπαυση παρατηρείται αύξηση του κινδύνου για:

Εμμηνόπαυση: Υπάρχει Θεραπεία ;

Μετρώντας την ορμόνη FSH καθώς και την οιστραδιόλη διαπιστώνουμε κατά πόσο τα συμπτώματα αυτά οφείλονται στην επερχόμενη εμμηνόπαυση για να εξετάσουμε τις διάφορες λύσεις, φαρμακευτικές και μη, που υπάρχουν.

Η φαρμακευτική θεραπεία (ορμονική υποκατάσταση, οιστρογονομιμιτικά, ασβέστιο και διφωσφονικά) θα πρέπει να εξατομικεύεται για κάθε γυναίκα.

Εναλλακτικά μπορούν να χρησιμοποιηθούν τα φυτοοιστρογόνα και η βιταμίνη Ε αλλά πάντα μετά από συζήτηση με το γυναικολόγο.

Όσον αφορά την καθημερινότητα της γυναίκας θα πρέπει να :

Ιδιαίτερη σημασία πρέπει να δοθεί στην τήρηση των τακτικών γυναικολογικών ελέγχων και ανάλογων εξετάσεων, προκειμένου να εξασφαλίζεται η ασφαλής μετεμμηνοπαυσική ζωή της γυναίκας.

Πηγή: http://www.thedoctors.gr